Konfiguracja serwera poczty wychodzącej umożliwia dodanie, edycję danych i usuwanie nadawców wiadomości:
Okno zawiera listę użytkowników uprawnionych do wysyłania wiadomości oraz przyciski udostępniające w/w opcje. Poniżej wyświetlane są szczegółowe dane zaznaczonego nadawcy. Przycisk Dodaj ... otwiera okno:
Należy wprowadzić dane zgodnie z widocznym opisem tj.: Imię, Nazwisko, Wyświetlana nazwa, Adres e-mail nadawcy, Nazwa serwera SMTP, Nazwa i Hasło użytkownika na serwerze SMTP.
Kliknięcie przycisku Dodaj nowego nadawcę doda nadawcę do programu.
Po wybraniu nadawcy, aktywowane są opcje edycji i usuwania a w dolnym panelu zostają wyświetlone szczegółowe dane konta.
Pola obowiązkowe są wyróżnione czerwoną gwiazdką i muszą być wypełnione. Dane do nich należy pobrać z ustawień konta poczty na serwerze usługodawcy.
Przycisk Edytuj ... otwiera identyczne okno z danymi wybranego nadawcy które można dowolnie zmieniać i na koniec zapisać wprowadzone zmiany.
Przycisk Usuń usuwa zaznaczonego użytkownika z listy wymagając poniższego potwierdzenia. Operacja jest nieodwracalna.